Підготовка до іспиту

Підручник "Педагогіка". Автор Н.П. Волкова. Рік видання 2007.
http://padabum.com/d.php?id=85665

Питання іспиту з курсу “Педагогіка та методика навчання історії”.
                               
       Педагогіка.
1.      Закон України «Про освіту» (2017р.).
2.      Концепція нової української школи. Загальна характеристика.
3.      Ключові учнівські компетентності. Загальна характеристика.
4.      Випускник нової української школи: основні риси та їх характеристика.
5.      Педагогічні технології. Загальна характеристика.
6.      Предмет і завдання педагогіки.
7.      Загальна характеристика методів науково-педагогічного дослідження.
8.      Особистість та її розвиток.
9.       Сутність, зміст процесу виховання.
10.   Основні закономірності і принципи виховання.
11.   Основні напрями виховання.
12.   Методи виховання.
13.   Організаційні форми виховної роботи.
14.   Роль спадковості, середовища і діяльності в розвитку особистості.
15.  Виховна робота з педагогічно занедбаними дітьми.
16.   Формування учнівського колективу, його вплив на виховання особистості.
17.  Класний керівник.Функції, напрями і форми роботи.
18.  Взаємодія школи і сім’ї у вихованні молоді.
19.  Освітня система в Україні (Закон України «Про освіту» 2017 р.).
20.  Загальна характеристика змісту освіти.
21.  Стандарти освіти Державні нормативні документи, що відображають зміст освіти.
22.  Структура і організація процесу навчання.
23.  Закономірності і принципи навчання.
24.  Загальні методи навчання (педагогіка).
25.  Управління освітою в Україні (Закон України «Про освіту» 2017р.).
26.  Учитель як суб’єкт педагогічної діяльності.
27.  Педагогічне спілкування — основа професійної діяльності вчителя.
28.  Професійні знання, уміння, здібності і якості сучасного вчителя. Професійна компетентність вчителя.
29.  Методична робота в школі.

30.  Інноваційна спрямованість педагогічної діяльності Інновації в освіті.

                  Методика навчання історії.
1.      Методика викладання історії – наукова педагогічна дисципліна.
2.      Сучасна шкільна історична освіта в Україні.
3.      Зміст, структура та значення курсу всесвітньої історії в системі шкільної історичної освіти.
4.      Зміст, структура та значення курсу історії України в системі шкільної історичної освіти.
5.      Освітні програми з історії для школи. Структура та значення.
6.      Значення міжпредметних і міжкурсових зв’язків в процесі вивчення історії. Методика їх встановлення.
7.      Виховні можливості шкільних курсів історії та методика їх встановлення.
8.      Структура історичних знань школярів.
9.      Історичні уявлення. Методика формування уявлень про історичний час та простір.
10.  Документальні матеріали. Їх значення у вивченні історії. Методика вивчення.
11.  Історичні поняття. Класифікація. Взаємозв’язок засвоєння історичних фактів та понять. Методика формування історичних понять.
12.  Методика формування вмінь та навичок учнів в процесі вивчення історії.
13.  Методи навчання історії. Класифікації.
14.  Словесний метод навчання. Прийоми усного викладу історичного матеріалу. Вимоги до усного викладу.
15.  Роль бесіди в навчанні історії. Види бесіди. Вимоги до її проведення.
16.  Наочний метод навчання історії. Загальна характеристика.
17.  Словесно-друкований метод навчання історії. Загальна характеристика.
18.  Вимоги до сучасного уроку історії.
19.  Інтернет у вивченні історії.
20.  Урок – основна форма навчально-виховного процесу з історії.
21.  Класифікації типів уроків історії.
22.  Комбінований урок. Структура і значення. План-конспект уроку.
23.  Підготовка вчителя до уроку історії. Мета уроку, її планування та реалізація.
24.  Урок вивчення нового матеріалу. Урок обговорення нового матеріалу.
25.  Урок перевірки та оцінки навчальних досягнень учнів. Урок повторення та узагальнення знань та вмінь учнів.
26.  Уроки семінарського типу. Практичне заняття з історії.
27.  Специфічні форми навчально-виховного процесу з історії.
28.  Завдання та умови перевірки знань та вмінь учнів на уроках історії.       
29.  Критерії оцінювання навчальних досягнень з історії.

30.  Методика здійснення усної та письмової перевірки, знань та вмінь учнів.

                   Завдання для виконання на іспиті.
1.  Спланувати перехід до вивчення нового матеріалу на уроці на тему…
2.  Спланувати перевірку домашнього завдання по темі…
3.  Спланувати мету уроку на тему…
4.  Спланувати домашнє завдання по темі…
5.  Скласти план нового матеріалу на тему…
6.  Продумати питання заключної бесіди до теми…
7.  Продумати питання вступної бесіди до теми…
8.  Продумати питання аналітичної бесіди до теми…
9.  Запропонувати теми 3-х учнівських повідомлень по темі.

                 10.Скласти історичний кросворд (підготувати  наперед: зазначити тему уроку, питання та відповіді, методику роботи з кросвордом).






Немає коментарів:

Дописати коментар